Šikanovanie vodičov na cestách.

Autor: Ján Kvasnička | 16.4.2010 o 17:36 | (upravené 16.4.2010 o 19:03) Karma článku: 6,03 | Prečítané:  534x

Napriek tomu, že na Slovensku sa neustále menia a novelizujú pravidlá cestnej premávky, základný prístup štátnej moci k jej účastníkom ostáva v mnohých prípadoch nezmenený - prioritou nie je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti premávky, ale potreba niekoho nachytať a pokutovať. Fakt, že výška vybratých pokút je stále plánovaná pri zostavovaní verejného rozpočtu, túto skutočnosť len podčiarkuje.

Vodiči sú každodenne vystavovaní absurdným situáciám, v ktorých sú šikanovaní za konanie, ktoré nenarúša plynulosť a bezpečnosť premávky, príp. kedy postihy nie sú adekvátne k nebezpečnosti ich konania. Nový zákon o cestnej premávke priniesol zmenu v tom, že za obec sa považuje akékoľvek územie od značky začiatok obce po značku koniec obce. V starom zákone bola podmienka, že súčasne musí ísť aj o zastavané územie.

Súčasný sadzobník pokút je stále viac odporúčaním  materiálom, než reálnym výpočtom sadzieb pokút za jednotlivé priestupky. Dáva príslušníkom polície voľnosť v interpretácii okolností priestupku a možného postihu zaň. Vodiči sú takto často ponechaní skôr výkyvom nálady daného policajta, než objektívnemu posúdeniu situácie.

 

SaS vo svojom programe navrhuje zmeniť sadzobník pokút tak, že výška

pokuty za každý

priestupok bude kategorizovaná nielen podľa potenciálnej nebezpečnosti,

ale aj podľa konkrétnej nebezpečnosti konania vodiča v nasledovných

kategóriách, od najzáväznejších po najmenej závažné:

1. Porušil predpis, pričom nikoho neobmedzil, neohrozil, atď.

2. Porušil predpis a niekoho ohrozil.

3. Porušil predpis a spôsobil dopravnú nehodu.

Odstrániť šikanovanie vodičov zo slovenských ciest tým, že každá pokuta

či trest bude vo vyrovnanom pomere k nebezpečnosti konania účastníka

cestnej premávky.

Pokuty :

1. Zadefinovať zákonom zabezpečenie proti zneužitiu vozidla tak, aby

nebolo možné pokutovať vodičov za ponechanie otvoreného okienka na

vetranie, alebo otvoreného kabrioletu.

2. Vyňať plánovanie pokút z verejných rozpočtov. Vybrané pokuty budú

sústreďované v samostatnom fonde, z ktorého budú nancované

výstavby dopravných ihrísk, vzdelávacie programy a kampane na

zvyšovanie bezpečnosti.

3. Zaviesť výhradne elektronické, resp. bezhotovostné vyberanie pokút.

 

Touto cestou by sa zjednodušil systém represívnej časti vyberania pokút v rámci cestnej premávky.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Analytik: Novinári sa na Slovensku stávajú škodnou

Novinári sa na Slovensku stávajú škodnou, tvrdí mediálny analytik.


Už ste čítali?